الخميس، 5 يوليو 2012

أنا ضد التحرش الجنسى


مؤدبة - مطيعة - صوتها واطى - بتمشى فى حالها - غلبانة وكل هدفها انها تعيش - ملهاش تجارب قبل الجواز - بتصلى وتصوم وتتعبد - متعلمة - بيضا وحلوة ومش مسلوعة ولا تخينة - شعرها طويل وسايح ونايح ..



مواصفات انا لو بنت كنت هفرح جد ً انى امتلكها لكن للاسف .. 

لو بتتوافر فيك المواصفات دى تخاف تمشى فى الشارع




البنت فى وجهة نظر كتير من (المش رجالة) المصريين هى درجة تانية وانها أضعف منه بكتير .. فمن الطبيعى انها تكون محل استهانة بحقوقها واهانة ليها من باب الرزالة مش اكتر .. واحيانا من باب القهر.

يعنى احيانا كتير (وده اللى بشوفه بعينى واحيانا كتير من اصحابى) بيكون التحرش الغرض منه التريقة مش اكتر .. واظهار عدم الاحترام للى بيتحرش بيه ,, وبتوصل لان الولد بيستبيح لنفسه فرض نفسه على اللى قدامه بالرزالة والتباتة والقذارة واللمس والضرب وغيره .. وطبعا على مسمع ومرأى الجميع !..


هو بعد مابياخد البنت اللى من الكتالوج دى شايف انها تحت امره ..ايه يعنى اما يبصبص لواحدة تانية...



التحرش بالنسبالى مش بس ان الشاب يتعرض لبنت على اساس ان ده اظهار اعجاب او سخافة .. لا هو زى لعب الطاولة كده تسليه .. التسليه دى بقى مش بس تسئ للبنت اللى انت اهنتها فقط لا ولمراتك وبنتك واختك وامك .. 


الست فى مصر اختارت انها تكون مطابقة للمواصفات اللى اتكلمت عنها فى أول كلامى .. لكن للاسف لما تلاقى رفيق العمر بيبقى قدامها حاجتين .. لاما تقعد فى البيت .. لاما تمارس حياتها وشغلها عادى بس تستحمل الكلام الى هتسمعه وهى مروّحة (دى لو رسيت على كلام) فتبدأ بأمين شرطة يقولها لفظ قذر وبعدها كلمتين حلوين تاخدهم وهى فى الميكروباص وغيره وغيره لغاية ما توصل لبيتها ويوم ما تشتكى يكون الرد ..
 "انت كنت لابسه ايه..اكيد انت اللى ماشيه تتقصعى..مانت لو ماشية محترمة ماكانش حد بصلك"




أنا ضد التحرش الجنسى



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق